Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 6 december 2018

Metallsåg i huvudet 

Idag har jag inte gjort många knop. Förflyttade mig från sängen till soffan i morse och där låg jag fram till em. Helt slut idag. Det gör ont. Det svider. Jag är orolig och spänd. Tinnitusen ökar. Låter som att någon sågar i metall i mitt huvud. Hela tiden. 

Satt och kollade på tv tidigare idag när det började rinna blod bak i huvudet, från där skruven sitter. Alltså...hur creepy är inte det? Och så blir jag rädd. Uppstressad. Svårt att andas. 

Jag blir ledsen. Ledsen över alla smällar jag måste ta. Motgångar. Idag har tårarna runnit några gånger. Ibland svämmar det bara över. Det går inte hålla emot. 

Imorgon ska jag prata med smärtenheten. Kanske inte får gå smärtkurs nästa vecka när jag har infektion i huvudet. 

Suck...

I em kom Tilda Malva och lille Vinston hit. Sen kom Amanda och Kim. Skönt att få annat att tänka på en stund. Jag känner mig orolig och rädd. 

Det jag önskar mig mer ån någonting annat är att bara en månad, eller bara en vecka, i mitt liv flyter på utan smärta, oro och tråkigheter. 

Kan jag inte bara få lugn och ro? Harmoni.

Vad gör jag för fel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar