Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 18 december 2018

Provrörsbefruktning

För 10 år sedan föddes vår älskade  dotter. Vårt lilla mirakel. Vi hade gjort provrörsbefruktning. Fanns bara ett ägg att använda. Men det var perfekt sa läkaren. Och tänk så rätt han hade. En perfekt liten tjej blev det. Och idag fyller hon 10 år. 

Här var det bara några timmar kvar. 


Och här är hon bara några dagar gammal. 


Samtidigt som det känns så längesedan så har tiden gått så fort. När och hur blev hon så här stor. 

En liten mini teen. 


Hon har ett stort hjärta. Väldigt omtänksam och snäll tjej. Har härlig humor. Driftig , kreativ och smart. Lätt till skratt. Envis som en åsna och sur som en citron emellanåt men det kan hon ärvt från sina föräldrar haha. 

Sång och paketöppning nu på morgonen. En väldigt lycklig tjej. När hon är glad är jag glad. 

Jag har inte sovit så mycket inatt. Tror jag ska krypa ner o vil en stund. Sen ut och gå, ta lite frisk luft, innan två läkarsamtal. 

Vi ska fira Emma med släkten till helgen. Så ikväll går vi ut själva och äter thai. 

 Egentligen är det en del att göra på min to do-lista. Slå in en hög med julklappar. Städa. Baka. Storhandla inför jul och Emmas kalas. Men idag orkar jag inte. Idag behöver jag vila. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar