Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 4 juni 2018

Helt slut 

Vilken dag jag hade igår. Och vilken värme. Du söte tid. Att golfarna bara pallade att spela i 8 timmar i den hettan. Det är imponerande. Det var en väldigt rolig dag med mycket happenings på alla hålen. Tävlingar, mat och dryck, galna upptåg mm. 

Jag tog det lugnt med drickan hela dagen och kvällen och det är jag glad för idag. Jag hade lika kul ändå. Visst tog jag ett och annat glas bubbel och nån drink. Men om man slår ut dom på alla dessa timmar, från 9 på morgonen till 01 på natten så var det inte så mkt. 

Väldigt rolig golftävling att vara med på iallafall. Den enda golftävlingen jag vill vara med på haha. För golf är inte så himla kul att titta på. Mest kanske för att jag fattar ingenting. Birde, eagle, 2 par över hit och dit ...Jag känner bara av läget om det är ett bra slag eller inte hehe. 

Idag är jag helt jäkla slut. Visste att det skulle bli så efter den intensiva dagen igår så jag bara är och gör ingenting. Malva kom i morse och har varit här ett par timmar. Hon hade haft feber och Tilda sov efter jobbnatt och Patric skulle in på jobbet. Vi hade jättemysigt den stunden hon var här. Mitt lilla ❤️a. 


Jag fortsätter dagen med att göra ingenting. Kanske en pw ikväll. Om jag orkar. Är fortfarande svullen om fötterna efter allt gående i enorm hetta igår. Och trots att jag smörjde in mig med solkräm flera ggr har jag bränt mig och fått soleksem på armarna och framförallt nere på benen. 

Imorgon har jag läkarsamtal på morgonen. Sen till ÖNH på em för utprovning av hörapparat. Spännande, läskigt och lite ledsamt. 

Onsdag är det familjemys med systrarna o mamma. Vi ska vara här först sen ut och äta på stan. 

Ja det är väl ungefär så dom närmsta dagarna ser ut för mig. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar