Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 26 juni 2018

Öroninflammation 

Som jag trodde, har öroninflammation. Så det blev en antibiotikakur. Känner mig dock lite bättre. Även om tempen faktiskt fortfarande visar över 38. 

Har orkat mig ut i trädgården en stund idag. Suttit en pyttestund i solen. Plockat lite med blommor. Snart kommer Malva. Hon har beställt köttfärssås så det är klart hon ska få det. Det är farmors tjej det. Jag älskar oxå köttfärssås. 

För övrigt så blir det en lugn kväll. Emma ska ev sova över hos en kompis. 

Jag ska eg öka dosen på min medicin idag men väntar nog tills imorgon. Blir så trött av dom och eftersom Malva ska sova här så väntar jag en dag med det. 

Det ska bli såå skönt att en dag slippa medicin. Sjukt less på piller hit o dit. Känns som att hela min kropp protesterar. Har svårt att svälja dom. 

På torsdag ska jag till kuratorn igen och sen ska jag få taktil massage efter. Underbart. Det längtar jag verkligen efter. Tror aldrig jag varit så avslappnad som när jag fick det. Skönt. 

Håller fortfarande på att överväga hur jag ska göra med bloggen. Sluta eller fortsätta. Vet inte alls.Men det känns inte alls lika kul att uppdatera längre. Inte just nu iaf...

Denna veckan är det lite blandat på schemat. Sveriges spelar, grillkväll, Kackelstugan och Anna Ternheim, fika med en vän...

Är faktiskt lite sugen på att ta ett glas på Magasinet nån kväll. Har aldrig varit där. Nån som vill hänga på?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar