Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 13 juni 2018

Sjukispresent 

När man är sjuk får man en sjukispresent. Så gjorde jag med Patric när han var liten och så gör vi med Emma nu. Det kan vara allt möjligt. En tidning, hårband, ett spel, nånting för att muntra upp. 

Lilla Malva är egentligen inte sjuk men hon var ju duktig hos doktorn när hon hade fått en allergisk reaktion och då är det klart man ska ha en liten present. Jag frågade henne vad hon önskade i sjukispresent och hon ville ha pussel sa hon. Så pussel fick det bli. Och ett memory. Hoppas hon blir glad lilla trollungen. 


Idag är som dom senaste dagarna för mig. Trött och orkeslös. Liksom matt och tom på energi. Allt jag gör går i slowmotion. Idag har jag varit på stan och uträttat ärenden. Första gången på ett tag nu som jag fick ha en jacka på. Dock inte kallt. Men mulet och lite svalare ute. Jeansjacka. Det går liksom aldrig ur tiden. Och den jag har är supergammal. Men den funkar än. Nöjd över att jag fortfarande kan ha den. 


På stan idag så fixade jag naglarna. Och uträttade ärenden. Har köpt det sista till Emmas lärare och pedagogerna. Dom får en avslutningspresent på fredag. 

Du söte tid. Skolavslutning på fredag. Vad hände? Det var ju nyss sportlov?

Jag hinner banne mig inte med. Det går för fort. Hade behövt en pausknapp ibland. Livet liksom bara susar förbi. I en rasande hastighet. Känns som att det är så mycket man missar. 

Imorgon tar min systers son studenten. För 5 år sedan tog Patric studenten. Galet! 

Ikväll blir det Mindfulness för mig. Kan behövas. Är egentligen inte stressad men ändå känns hjärnan stressad. Och mitt hjärta slår intensivt. 

Ibland behöver man tömma hjärnan på onödiga och oviktiga tankar som bara ligger och stör. Och stressar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar