Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 14 juni 2018

Studenten

Idag har vi firat min systerson,Robbin, som tagit studenten. Mosters lilla pojk 


Nu blir det snart sängen. Tant är trött. En intensiv dag för mig. Mycket stim o stoj. Ska försöka sova nu. Om jag lyckas  förtränga tinnitusen som är extremt jobbig. Tycker bara det blir värre o värre. Och jag blir sämre o sämre på att hanterar det. 

Upp tidigt imorgon. Emmas skolavslutning börjar kl 8. Jisses så tidigt. Får se om tant kommer upp. Den nya medicinen tar dö på ma. Kommer dö trötthetsdöden. Helt slut i både kropp och knopp. Kan knappt tänka klart. Är som i en bubbla. Bara är. Vet knappt vad jag gör. Och har svårt att hänga med i samtal. Alla ljud och ord bara flyter ihop. 

Emmas kläder hänger framme inför morgondagen. 


Sommarlov för vår lilla tjej. Efter sommaren börjar hon 4:an. Hallå? Mellanstadiet. Hon började ju nyss 6 års. 

Stor tjej. Funkar jättebra att hon egen hemnyckel nu , går hem och är själv hemma efter skolan. Hon ringer eller smsar så fort hon kommer hem. Äter mellis och sköter sig utmärkt. Så det blir nog inga problem till hösten när jag också jobbar och hon får vara ensam tills vi slutar jobbet och kommer hem. 

Imorgon efter skolavslutningen ska vi in till stan och äta lunch med Malva och Patric. Mysigt. 

Sen kör Emma och jag en tjejkväll hemma. Micke drar till Malmö på golftävling. Och på lördag tar Emma och jag tåget dit. Micke tar Emma och jag ska träffa min vän Ingela. Hon fyller 45 under midsommarhelgen så jag firar henne lite innan. Vi ska sova på hotell, ut och käka och ha det trevligt. 

Vilka bra dagar jag har att se fram emot. Måtte jag bara vara någorlunda pigg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar