Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 16 juni 2018

Tåg mot Malmö

Nu sitter Emma och jag på tåget mot Malmö. Byte i Alvesta om en stund. Jag försöker koppla av och stressa ner. Vi har redan fikat på våra köttbullemackor. Luktade fis på hela tåget. Varför luktar alltid köttbullar prutt? Tur att det inte smakar som det luktar iallafall. 

Jag har läst en skvallertidning. Vet inte ens varför jag köper dom. Otroligt trista tidningar. Och som sagt, bara skvaller. Hälften är ju inte ens sant. Det förstår man ju nu när man följer en del kändisar på Insta. Där ser man deras sanning. Den riktiga versionen.  Medan tidningarna skriver en helt annan sanning. Osanning. 

Nä. Lovade mig själv nu att aldrig mer köpa en skvallertidning. Kan tänka mig att läsa i ett väntrum på sjukhus eller hos frisören men aldrig mer köpa. Det är ett löfte. Och det kommer inte bli svårt att hålla. 

Vilken stressig morgon det blev. Jag gick ändå upp i god tid. Men jag funkar liksom inte på morgonen. Kan inte stressa. Allt går i slowmotion. Hjärnan funkar inte. Irrar bara runt och får inget gjort. Till slut måste jag stressa. 15 min innan bussen skulle gå hade jag inte klätt på mig. Inte plockat ner allt i väskan eller tagit fram fikan vi skulle ha med. Vi sprang till bussen. Men vi hann. Pheeeew!

Men trots att vi nu är på tåget så har jag svårt att varva ner. Pulsen är fortfarande hög. Känner mig lite darrig. Vet ju att vi snart måste få ihop alla grejer och snart av för ett byte. Kanske kan jag slappna av när vi väl är på nästa tåg. För då kan jag bara sitta och slappa tills vi är framme. 

Väl framme i Malmö så möter Micke o Ingela upp. Emma åker med Micke på lite trevligheter och jag och Ingela drar iväg på annat skoj. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar