Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 10 juli 2017

Amoo eekiin

Harmoni för mig är att pärla. 
Jag känner mig lugn. Det är rogivande. 
Jag tänker inte på något annat än just pärlorna. 
Jag varvar ner. Försvinner in i min egna lilla värld. 

Ikväll har jag pärlat lite. Bl a till mig själv för en gångs skull. Älskar att pärla åt andra men gör väldigt sällan något till mig själv. Men nu har jag faktiskt lite som pryder min arm. 



Pärlade även beställningar. 
Satt i lite mer än två timmar sen var jag helt slut. 
Börjar fumla. Tappar pärlor. Pärlar fel. 
Bli ofokuserad. Lättirriterad. Trött. 

Så det var bara att lägga ner pärlande och så får jag ta nya tag en annan dag. 

Idag har vi varit inne på stan en runda. 
Käkade lunch. Uträttade ärenden. 
Sen kom min favoritfamilj, lilla Fam Wisth, hit en runda. 




Malva lekte med vattenspridaren och sprutade ner både henne och mig. Busunge. 
När hon säger : Amoo ( Farmor ) eekiin ( älskling ) då smälter mitt hjärta. 
Jag säger alltid till henne att hon är farmors älskling varje gång vi ses,pratar i telefon eller på FaceTime så nu säger hon oxå det. Amoo eekiin ❤️

När dom hade gått hem gick jag en runda. 
Känner att jag hela tiden måste göra nåt. Allt för att slippa tänka på att jag har ont.
Kanske behöver börja ta några av mina starka tabletter? Har ju försökt undvika det. 

Imorgon ska jag ringa till läkaren.
Nu är skruven snart igenom huden. 
Känns jättetydligt och det gör väldigt ont.  
Det är förmodligen den som gör att det trycker och gör ont fram i tinningen oxå. 

Idag har näsan runnit på mig hela dagen. 
Det är bara vanlig snuva för jag nyser och har mig oxå men...kan ändå inte låta bli att tänka, är det hjärnvätska?
Kunde ju rinna genom näsan flera veckor efter op. Hua!
Nä då. Det är bara vanligt snor. 

Nu ska jag sova. Imorgon ska jag med mina två älskade barn och lilla barnbarnet på brunch på Ikea. Mys ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar