Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 2 juli 2017

Äntligen sol

Vilken härlig dag. Blå himmel, sol och varmt. 
Åt frukost ute.
Älskar't 

Var lite trött när jag vaknade i morse, trots att det inte blev sent igår. 
Vi var hos Fam Hultén på lite trevligheter men var hemma och i säng innan 23. 

Det var en väldigt trevlig kväll iaf.
Barnen hade jättekul. Vi vuxna oxå. Och vi hängde även med barnen. Mycket skratt blev det då det drogs roliga historier och gåtor. 
Är så härligt att kunna ha kul tillsammans, både vuxna och barn. Att man inte delar upp sig, barn för sig och vuxna på sitt håll. Att dom vuxna bara sitter och dricker en massa och barnen liksom får klara sig själva. 
För det första behöver det inte vara en massa alkohol när barnen är med. Man kan dricka med måtta. 
Tyvärr gör ju inte alla det. 
Ledsamt att alldeles för många barn växer upp i hem där det flödar alkohol varje helg, kanske varje dag t o m och dom ofta får se sina föräldrar och andra vuxna fulla. Klart man måste kunna ta ett glas även om barnen är med ...men inte hälla i sig.
Barn märker tydligt om en förälder eller vuxen är full. Och nu menar jag inte om man har avnjutit ett glas bubbel eller vin till maten. Utan verkligen är full. 
Doften. Sättet dom rör sig på. Hur dom pratar, att dom blir annorlunda   
I know the feeling. 
Ingen rolig känsla. Bara massa oro. 

Emma har lekt hemma hos en kompis hela dagen och kvällen. 

Micke och jag har grejat inne och ute o trädgården. 
Nackdelen med att ha hus och trädgård, det finns alltid massa måsten. 
Men det har varit en riktigt soft ,skön dag ändå. 

Nu ikväll kom Emma och hennes kompis hit och så blir det övernattning. 
Dom har lagt sig nu. Jag med. 
Jag har varit trött hela dagen. Och haft läskiga hugg i tinningen. Och ont bak i huvudet/ärret. 
Och det sticker till och liksom domnar i mina läppar. Läskigt. 

Ska försöka sova nu. Prins T för ett fasligt liv i örat 
Men jag har tagit en lite starkare tablett pga av huvudvärk  så jag tror jag snart kommer bli lite dåsig och somna.

Får ligga och lyssna på suset i örat en stund innan tabletten börjar verka...

Imorgon blir det en tur till Öland och Böda. 
Hälsa på svärmor och Ingemar som har husvagn där. 

Natti 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar