Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 21 juli 2017

Märkligt

Inatt var jag med om nåt läskigt. Vaknade och mådde illa. Gick upp o skulle ta en tablett. 
Då kände jag att jag inte kände halva sidan på mitt huvud. Brukar vara lite bortdomnad där dom opererade , typ som efter tandläkarbedövning men nu inatt kände jag ingenting. Tryckte hårt bak vid ärret. På kinden. Kände ingenting. Kände alltså bara halva sidan. 
Det började sticka i läpparna. 
Jag tog min medicin och la mig igen. Redo att ringa 1177. 

Men då började det göra ont bakom örat och när jag tryckte på skruven. Började känna kinden o huvudet igen. 

Pjuuuh. Jag var ganska rädd ett tag. 

Somnade om och vaknade helt ok. 
Inte helt hundra men inte dålig heller. Medium typ. 
Trycker lite på vänster sida. Bakom ögat och i örat. Sticker lite i läpparna men som sagt, är ändå pigg. 

Vad kan ha hänt i natt? Förmodligen inget farligt. Den sidan av huvudet ville helt enkelt inte vakna. Kanske sov. Ni vet som foten kan somna, eller handen. 

Jag försöker intala mig själv det iallafall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar