Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 23 juli 2017

Vi som älskar 90 talet

Oj oj oj oj...vilken galet rolig dag, kväll och natt jag hade igår. Jag ville aldrig att dagen skulle ta slut. 
Jag vaknade med ett leende på läpparna. 

Så underbart roligt igår. Härliga människor som gav mig enormt mkt energi och jag är så tacksam över vilka vänner jag har. 
Jag är lyckligt lottad. 

Vi var alltså på Vi som älskar 90 talet. En dag fylld av skratt, sång, dans, bubbel, pop up glass/drinkar, picknick, party i bagaget på bilen, bajamajor, gemenskap, glädje, vänskap,gamla vänner, nya vänner, nattamat ,minnen...
Minnen som dök upp när vissa låtar spelades och många nya minnen från hela gårdagen. Minnen för livet. En dag jag kommer leva länge på. 
Jag mådde så bra i går. Och trots mängden alkohol igår så mådde jag bra även idag. 
Vaknade pigg. Vi åt frukost med min kusin Louize och hennes kille Rasmus som sov över här. 
Jag har slappat i trädgården, lapat sol. Vi hämtade pizza. Jag har softat på inglasade , ätit godis och sett på Skam. 
En riktigt skön "dagen efter"-dag. 

Emma sover hos sin kompis Alva och  jag har precis lagt mig. 
Jag känner mig glad fortfarande. 

Men...oxå väldigt rädd. Den där jäkla skruven. Det är så enormt påfrestande och stressande. Riktigt läskigt. 
Jag oroar mig. Rädd att den snart tränger igenom huden helt. Det gör verkligen ont hela tiden nu och man ser och känner den väldigt väl.
Jag oroar mig över vad dom ska göra åt skruven  
Igår hann jag inte tänka på den så mkt. Idag har jag tänkt på den nästan hela dagen. Och känt på den. Gör så ont. 
Kan knappt komma emot med fingret längre. 
Får hjärtklappning och känner mig stressad. 

Kanske borde ringa läkaren imorgon?

Jag ska sova på saken. 

Ett citat från Robert Gustavsson på brunnslocken inne i stan
" Sov på saken men akta så den inte går sönder"
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar