Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 8 juli 2017

Fyren mellan haven



Jag har läst boken. Älskade den. Och nu har jag sett filmen. Oj vad jag grät. 
Se den om ni vill gråta en skvätt. 
Men även fyllas av kärlek. För även om den är sorglig och enormt gripande så är det en fin film. 
Det är fint att förlåta ❤️


Nu ska jag sova. Är verkligen uppe på övertid. Har varit trött hela dagen. Trodde inte jag skulle orka se filmen. Men den gick inte slita sig ifrån. 

Jag har fortfarande ont i huvudet och nacken. Har tagit värktabletter hela dagen. Har hjälpt till och från. 
Men nåt fel är det. 
Eller fel och fel. Kanske ska vara här. Kunde ta 6-8 v för hjärnan att läka. 
Har gått 5v nu. 
Jag stressar nog bara upp mig i onödan. Men jag var rädd i morse när jag vaknade och ena sidan av ansiktet var svullet. 

Patric, Tilda o Malva var förbi en runda tidigare idag. Dom hade fika med sig. 
Malva ville göra allt själv. Stora tjejen nu. Kan själv. 





Hon pratar så mycket nu. Försöker härma allt man säger. 
Tiden går så fort. 

Emma och jag rensade i hennes rum idag. Och nere i källaren. 
Vi gjorde en kasta eller spara hög med grejerna. 
Hon börjar oxå bli stor. Vi ska ändra om hennes rum helt nu. Plocka bort dockor och leksaker som aldrig används. 

Igår frågade hon mig om jag skulle vilja att hon var liten igen. Ja, på ett vis. Saknar den där lilla skruttan som hon var. 
Och samtidigt är det skönt att hon blir större. Men ändå inte. Virrigt. Jag vet. 
Jag vill liksom bara pausa tiden då o då för det går alldeles för fort. 

Nä nu ser jag knappt vad jag skriver. Dax att sova. 

Imorgon är vi bjudna till vänner på trevligheter. Mysigt. 
Innan dess ska jag pärla lite. 
Ska regna imorgon. Hm...hej härliga svenska sommaren. #ironi

Sov gott ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar