Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 4 juli 2017

Böda sand

I går hade vi en fantastisk dag på Böda sand. 
Klarblå himmel och sol. Bästa.☀️
 Emma hade med en kompis oxå. 
Vi hade det skönt på stranden. Var på lekplats. Fikade med svärmor och Ingemar i husvagnen. 







På vägen hem stannade vi till i Djupvik för att plocka stenar. Så mysigt där. Och himmelriket för mig som älskar fina stenar. 







På kvällen stannade Emmas kompis kvar för övernattning. Dom körde spa. Bubbelbad, hårinpackning och ansiktsmask. 

Livsnjutare.


Idag har Emma haft en annan kompis här under dagen. Vi passade även Malva en stund. Som råkade få tag i trädgårdsslangen när jag vattnade. Hoppsan. Hon blev rätt blöt. Men oj vad skoj hon hade. Överlycklig. 






Nu ikväll har vi varit hos Patric och Tilda på lite trevligheter. Vi blev bjudna på grillat och annat gott. Men...det fanns en hake, vi skulle hjälpa till att skruva trädgårdsmöbler. 
Väldigt trevlig kväll. Och vi lyckades få ihop möblerna. Några svordomar senare och fler gråa hår än innan. 


Det kommer bli så fint på deras trädäck när allt är klart. 

Nu ska jag sova. Har haft lite ont i huvudet hela kvällen. Knölen bakom örat gör ont. Känns lite läskigt att känna skruven jättetydlig igenom huden. 
Kan inte ha glasögon på mig. Gör ont att komma emot knölen. 
Kan det vara så att titanskruven har flyttat på sig? Creepy! 

Suset i öronen gör mig galen. När det blir tyst, som nu när jag lagt mig, så låter det så in i....
Kommer bli knäpp snart. 

Behöver semester från mitt eget huvud 
En time out. 

Nu ska jag sova. Då blir det iaf en liten paus från suset o bruset. 

Natti 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar