Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 6 juli 2017

Det blev en dag på stranden

Idag när jag vaknade mådde jag inte bra. Kunde inte ta min medicin när jag la mig igår för jag hade druckit alkohol, så jag vaknade med rejäl huvudvärk idag. Gick upp och tog huvudvärkstablett men det dröjde bara nån minut sen kräktes jag. 
Kan iof sig ha varit bubblets fel hehe
Syrran hade en liten tillställning i går så det blev ett par glas. Dock inte mkt, men som sagt, dricker ju inte så ofta längre så jag är rätt känslig. 

Men efter att ha kräkts så somnade jag om en stund och sen vaknade jag pigg. 
Hyfsat pigg iaf. Har dock haft extremt ont där skruven buktar ut och det värker ända ner i käken. 
Vi drog till stranden. Emma tog med sin kompis Alva. 
Vi stannade några timmar. Åt lunch, spelade UNO, läste, vilade...riktigt skönt. 



Men sen kom molnen och så fort solen försvann blev det svinkallt. 
Alltså...vart är sommaren? Nu ska det ju bli dåligt väder igen i flera dagar. 
Jag vet, mindfulness, ingen idé att gnälla över det som inte går att påverka. Men ändå...JAG VILL HA,OCH BEHÖVER,
S☀️MMAR!!!!!!

Nu i em/kväll har vi målat i källaren, rensat och fixat lite överallt.  
Kaos i hela huset nu känns det som , så imorgon blir det oxå en städ och 
plock-dag. 


Just det, tillbaka till gårdagen...
Hälsade på Amanda o Kim i deras nya lägenhet. 






En riktigt trevlig kväll. Och rolig. Längesedan jag skrattade så mycket. ❤️

Fredag imorgon. Helg igen. 
Veckorna flyger fram i ett rasande tempo. 
I helgen blir det lite blandat, fixa här hemma, jag ska pärla, middag hos vänner och kanske en tur till Ikea. 
Och vips så är den helgen över oxå 

Och vips så är det snart höst igen. 
Hjälp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar