Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 9 juli 2017

M-design

Önskar verkligen att jag får mer energi och ork till att pärla så att jag kan komma igång med mina smcken på riktigt. Och trycka upp berlocker med M-design. 


Jag tycker det är kul att pärla. Älskar att skapa. Men...jag blir så trött. 

Jag har pärlat lite idag. Fått beställningar på armband och fotlänkar. 
En kille var och hämtade 3 armband idag som han hade beställt. Till sig själv. Han var jättenöjd. Kul att killar oxå vill ha armband. 

Här är ex på mina fotlänkar






Jag tycker dom är superfina men det konstiga är att jag nästan aldrig pärlar något till mig själv. 
Är roligare att pärla till andra. 

Nu har jag en beställning på två halsband och fyra armband. 
Blir så glad när folk beställer. ❤️

Jag borde göra en hemsida och ta tag o det här på riktigt! 

Men...just nu blir jag trött alldeles för fort. Orkar inte pärla så ofta och mycket. 
Så nu gör jag det jag orkar och klarar av. 
Nåt smycke då och då. 

Nu är den här helgen över. 
Har varit en helg med rätt mycket sol även om det först såg ut att mest bli regn. 

Igår hade vi en städ och fixardag. Sen hade vi en trevlig kväll med våra vänner i Borshorva. 

Idag har syrran varit här en runda, fortsatt städ och plock,  solat lite, pärlat och nu ikväll hade vi besök av Robban som hämtade armband och även stannade på lite fika.
Dagarna bara flyger iväg. 

Idag har jag mått ganska bra. 
Men...det gör förbannat ont i mitt huvud och ner i nacken. Även ont i käken. 
Och det hugger fortfarande i tinningen. 
Borde jag ringa om detta? 
Eller är det helt naturligt att ha ont. Är ju inte så längesen jag gjorde op. Och det var ju ett stort ingrepp. 

Känner mig faktiskt väldigt stressad över skruven som känns så tydligt igenom huden. Är så galet läskigt. Svårt att tänka på nåt annat. 
Och nu kan jag knappt ligga på den sidan för att det gör så ont. 

Nu ska jag sova. 
Om jag kan förtränga Prins T som för ett jäkla liv. 
Tinnitusen känns verkligen värre än någonsin. Undra när jag ska få den där hörapparaten som skulle underlätta mot tinnitusen. 
Känns som att Prins T verkligen skulle kunna driva mig till vansinne. 
Att jag typ blir knäpp. 

Som den dör hackspetten som irrar runt i Kalles jul. När dom är i djungeln. 


Sov gott ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar