Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 1 juli 2017

Giving people

Jag brukar alltid skänka pengar eller hjälpa till vid insamlingar. Är månadsgivare till Unicef

Nu funderar jag på att bli det även till Giving people. 


Dom hjälper barn i Sverige. Barn vars föräldrar kanske inte har råd med aktiviteter, göra nåt kul på sommarlovet. Kanske inte ens har råd med kläder eller mat. 
Det känns viktigt för mig att kunna bidra. 
Ingen ska behöva känna sig utanför. 

Idag swishade jag 50:-
Inte mycket.  Mitt bidrag kan absolut inte hjälpa alla. Men alla bäckar små. Kanske hjälper det någon en bit på vägen iaf. 


Giving people gör ett fantastiskt jobb. 

Gå in och läs om dom. Och bidra...om så med 20:- 


Idag blev det sovmorgon. Även för Emma o hennes kompis som sovit över. 

Snart kommer min syrras kille och lämnar deras lilla hund Lily som vi ska passa idag. 

I går var en väldigt lugn o skön dag. Emma följde med Patric och Malva till Öppna förskolan. 
 Jag grejade och plockade lite här hemma. Rensade i källaren. 
Satte upp en värmelampa på inglasade. Helt själv. 
Satte upp krok, drog sladd mm. Stolt över mig själv hehe

Fixade lite i köket. Fick upp frukt/uppläggningsfatet som jag köpte på Ikea o är väldigt nöjd över 


Emma och hennes kompis sminkade sig.
 Och gjorde slime. Tydligen en ny poppis grej, att göra slime. Tror dom hade en väldigt rolig kväll.

 Jag satt länge på inglasade altanen och bara lyssnade på regnet. Och njöt av värmelampan. 
Sen kollade Micke och jag en serie på C-more. 
Den går eg på onsdagar och heter Kvinna inför rätta. Men den är skitbra och vi orkade inte vänta till onsdag. 

Idag öser regnet...igen. Blir det nån sommar tror ni? 
Den brukar ju alltid komma till slut. Är bara att vänta...

Jag ska vila lite. Har haft rejält ont i huvudet i natt och vaknade av hugg i tinningen i morse. 
Kanske plocka lite i källaren. 
Men mest bara softa. 
Micke spelar golf. Emma leker med sin kompis Emma. 

I em/kväll blev vi spontant inbjudna till Fam Hultén. 
Mysigt med spontant och enkelt ❤️



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar