Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 29 juni 2017

David Batra

Jag har haft två bra dagar. Umgåtts mycket med barnen och lilla barnbarnet. Så då kan man inte annat än må bra. Dock lite trött. Malva är verkligen full av energi haha

Igår var vi på Länsmuseet. Så mysigt där. Glad att jag har årskort för vi älskar verkligen det stället. 

Malva sov hos oss inatt. 
Och idag har vi varit på Ikea och handlat lite och så käkade vi lunch där. 
Patric var oxå med. 

Jag har även varit hos kuratorn idag. Har gått där ett år nu. Hon är fantastisk. Hon har fått mig att se så annorlunda på saker och ting. Och på mig själv. 
Hon tycker hon ser stor förändring hos mig. Till det positiva. 

Hon tyckte oxå jag skulle höra av mig och fråga om smärtan/huggen jag har i tinningen och den onda knölen ( titanskruv eller vad det nu är )bakom örat. 
Kanske borde göra det. 

Ikväll är Micke ute på stan och jag och Emma har haft tjejkväll. Film, tända ljus och massa gott. Vi såg Big Hero 6. Vår favvofilm. 
Alla borde ha en egen Baymax hemma ❤️

Det sägs att ett gott skratt förlänger livet. I så fall har jag precis gjort så jag kommer leva några år längre. Jag har kollat David Batras show  och jag har skrattat så tårarna sprutat. Han e så sjukt rolig. 

Han sa oxå lite vettiga saker. Han lider av tinnitus. Han har haft det så jobbigt med tinnitus att han funderat på att ta livet av sig. 
Jag förstår hans tanke/känsla. 

Min tinnitus har blivit värre efter op. Det är hemskt. Jag kan få panik emellanåt. 
Jag skulle kunna göra vad som helst för att bara få det tyst nån gång igen. Helt tyst. Har glömt hur det känns. 

Nu ska jag se Myteriet på Svt 1. Kanonbra serie/dokumentär. 
Sen sova. Kropp o knopp skriker efter sömn. 

Imorgon ska jag inte göra nånting. Inte lördag heller. Och jag skiter i att göra nåt på söndag också. 

Jag behöver vila 

Natti









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar