Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 13 juni 2017

Ta bort stygn

Idag har jag äntligen tagit bort stygnen. Var alldeles skakig och kallsvettig innan hon började. Rädd att det skulle göra ont. 
Det gjorde ont när hon tog bort skyddet över stygnen. Där satt det fasttorkat blod och det blev en brännande känsla när hon drog bort det. Men själva stygnen gjorde knappt ont. Trodde hon precis hade börjat när hon sa att hon var klar. 
Men det var en väldigt bra sköterska som  gjorde det. Hon pratade bort min oro och stress. 

Det var alltså inte alls så farligt som jag hade trott. Jag oroade mig i onödan. 

Stygnen borta vilket innebar att jag äntligen kunde duscha och tvätta håret ordentligt nu ikväll. Underbart känsla. 
Nu känner jag mig nästan som en ny människa. 

Ärret är rätt fint och jag tror ( hoppas ) knappt det kommer synas när håret växer ut 



Emma är hemma från skolan idag. Sjuk. Halsont. Huvudvärk. Ont i kroppen.  Och lite febrig. 
Medan jag vad hos läkaren fick hon vara hos mormor och blev bjuden på pannkakor. Mys. 
Hon får vara hemma imorgon oxå. 
Förhoppningsvis pigg till torsdag så hon kan vara med sista skoldagen. Och även är pigg fredag då det är skolavslutning. 

Min syrra var förbi här idag. Hon lämnade en bok hon har gjort. Emma ska ge den till sin lärare och pedagoger 
Den är så fin. Hon är  verkligen sjukt duktig på det där med bokvikning. 


I em var vår lilla solstråle Malva här. 
Jag orkar inte vara så aktiv än med henne men Emma är jätteduktig och hjälpsam. Och Micke var också hemma. 

Malva är som en liten svans efter Emma. 
Jag blir så lycklig i hjärtat av att se dom tillsammans. ❤️

Hon är en riktigt liten trollungen och hon ger så mycket kärlek och glädje. 



Idag har jag gått lite mer än vanligt och det känns. Är lite darrig i benen. Och helt slut i huvudet. 
Har lite ont just nu. Och en stickande/huggande känsla i tinningen Ska snart ta en tablett och gå och lägga mig. 


Det går sakta men säkert framåt 
Tyvärr faller jag nog lite tillbaka till gamla vanor och tror att jag piggare än jag egentligen är. 
Imorgon blir det vila hela dagen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar