Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 14 juni 2017

Mina smycken

Idag fick jag en beställning på armband så jag drog fram alla mina pärlor och satte mig på inglasade altanen och pärlande. 

Tog en paus då mamma kom och lämnade en gammal brudkista som jag ska måla om och fixa till när jag känner mig piggare. 
Patric och Malva kom oxå och vi käkade lunch ute i trädgården. 

När dom hade gått hem la jag mig och läste och sen somnade jag en timma. 
Emma låg oxå och vilade. Hon har varor piggare idag så imorgon, sista skoldagen, får hon gå. 

Det blev en lugnt eftermiddag och jag har jag suttit ute på inglasade, lyssnat på regnet, och pärlat. 

Gjorde ett halsband som jag la ut på Insta och det blev sålt direkt. 

Testade att göra med lite mindre pärlor. Och det blev bra. Blev lite lättare att ha på sig. 



Tror jag satt för länge och pärlande. Har haft extremt ont i nacken ikväll. 
Och nu bultar det och hugger bak vid ärret. Och rycker i tinningen. 

Jag har lagt mig. Är väldigt trött. Prins T kör fullt ös i örat men jag tror inte ens han kan rubba min sömn för jag är så trött så ögonen går i kors. 

Imorgon ska jag lämna Emma i skolan. 
Det blir en lite längre promenix igen. Får se hur jag mår efter den. 

Imorgon skulle jag behöva städa. Om jag orkar. Eller så skiter jag bara i det. 

Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar