Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 18 juni 2017

Vilodag

Idag har jag vilat precis hela dagen. Jag tror jag har vilat mig trött för jag är helt slut. 
Kan vara värmen också. Klockan är liksom snart 21.30 och det är 22 grader ute. 
Underbart!

Emma och hennes kompis sov rätt länge idag. 
Jag och Micke satt på trappan och käkade frukost. Det var riktigt varmt redan kl 9 imorse.

Emma drog med sin kompis hem och sen hängde hon med henne och hennes familj till Öland för att bada. 
Micke drog till golfbanan och jag har bara slappat hela dagen. 
Jag har läst, vilat, sovit, ätit, gjort mindfulnessläxa.
Jag har i princip bara rört mig mellan köket och en filt i trädgården. 

Har avnjutit Balcks kaffe idag. Fick det i present av Nina igår. 
I lööve it. Och så jordgubbar. Bästa!

Nu ikväll efter att vi hade ätit gick jag en runda till affären. 
Behöver komma igång och gå lite mer. Balansen är inte på topp. 
Inte mitt huvud heller. Har faktiskt haft ganska ont idag. Mest i tinningen. Och idag är Prins T, rent ut sagt, för jävlig. 
Låter som fan!

Tror jag ska lägga mig nu. Kanske läsa lite innan jag somnar. 

Imorgon är det sista mindfulnessen innan återträff i Augusti. 
Jag har gjort nyckelpigor som kursledaren ska få i sommarpresent 

Ska verkligen försöka använda mindfulnessövningarna i sommar. 
Ta vara på det jag lärt mig. 

Försöka vara mer närvarande. Lyssna mer på mig själv och min kropp. 
Lära mig att låta dåliga tankar passera.
Pausa oftare. Göra en sak i taget. Andas...
 
Jag tycker jag har kommit en bra bit på vägen men det är ändå långt kvar. 
Och jag kommer nog söka till en sån här kurs fler gånger. 

Jag tycker nästan alla människor hade behövt gå den här kursen. 
Alla stressar fram i livet. Är knappt närvarande när man ses. 
Många går på autopilot. 

Nä mer mindfulness till folket. 



Sov gott ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar