Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 26 juni 2017

Ledsamt

Min gamla klasskompis och barndomsvän har dött. Känns så ledsamt. 

Jag träffade honom för något år sedan. Vi pratade gamla minnen och skrattade. Är så tacksam att jag fick den stunden med honom. 

Tänk vad livet kan ändras hastigt. Tänk vad fort livet kan tas i från oss eller någon vi bryr oss om. 

Tänker på hans familj. Fru och barn. 
Fan vad livet är orättvist ibland. 

Vi borde vara mer rädda om livet. Vara mer rädda om varandra, våra nära och kära, medan vi kan. ❤️



Idag tog Emma o jag lång sovmorgon. 
Sen kom Tilda, Patric och Malva hit på en fika. Och så hängde vi med dom till Hansa city på lite shopping. 

I em/kväll har jag bara tagit det lugnt. 
Haft väldigt ont i huvudet från tinningen till bakom örat. Är väldigt trött. 

Nu ska jag snart krypa i säng. Har precis sett en superbra ny serie, Gisslantagningen på 5:an. 

Imorgon ska Emma och jag in till stan en runda. 
Är ju inte direkt nåt strandväder. 

Natti natt 🌛

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar