Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 6 juni 2017

Nationaldagen 🇸🇪

Idag började jag dagen med att ligga fram till lunch. Vaknade inatt med hemsk värk i huvudet. Trodde det var läge att åka in. Men jag tog en tablett och sen somnade jag om. 

Micke och Emma drog till travet på familjedag med Patric ,Tilda o Malva. 



Jag var kvar hemma. 
Mamma och mina två minsta systrar, Lina och Amanda kom förbi. Och Amandas kille Kim. 
Dom hade med en present. Jag fick hjälp att tvätta håret. Underbar känsla. 
Sen satt vi ute och fikade 


När dom gick hem vilade jag en stund sen kom Patric och Malva. 

Mysig stund ute i trädgården. Fullt ös på Malva. Lek och bus med faster Emma. Dom där två älskar verkligen 
varandra ❤️





Sen grillade vi. 
Gjorde mig en grym tallrik med lite blandat gott. Mmmm...trodde jag. 
Går inte äta. Tre sparris fick jag ner. Sen vände det sig i magen. 

Fick gå och lägga mig. Magknip deluxe. 

Min mage tokstrejkar. 
Mitt intag idag. Alltså det jag har fått behålla. 

Frukost: Lite mjölk och flingor. Med betoning på lite. 

Lunch: Digestivekex 
En halv godisnapp

Middag: Tre sparris

Kvällsmat: Lite mjölk och flingor. 
Några bitar godis. 

Jag har så svårt att få i mig nåt. 

Jag har testat så mkt grejer. Rostat, smoothies, olika maträtter, proviva, näringsdryck...
Illamåendetabletter, magmediciner ...
Jag kräks ändå. Eller får sjukt ont i magen. 

Men det är bara att fortsätta pilla i mig det som går. Kräks jag så gör jag. 
Fast jag behöver energi. 
Är liksom helt kraftlös. Nästan skakig och darrig hela tiden. 

Nu ska jag lägga mig. Har rätt störiga ryckningar i tinningen. Typ som att det darrar. Läskigt. 
Ganska öm i nacken idag. Men jag har ju varit uppe och hållt igång en del. 

Jag är svag än men känner mig ändå stark. 
Jag kan, jag vill, jag ska...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar