Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 9 juni 2017

Aj!

Fy bubblan vilken natt. Vansinnigt ont i huvudet. Alltså verkligen obeskrivligt ont. 
Gick upp och tog en av dom starkare tabletterna men efter två timmar låg jag fortfarande vaken med smärta. 
Men till slut lyckades jag ändå somna. 

Nu har jag precis petat i mig lite frukost. Trött och matt. Ingen kraft alls. 

Funderar på att krypa ner igen. 
Det säga ju att vila är bästa medicinen. 
Kanske frisk luft oxå. Solen tittar fram lite så jag sätter mig väl ute en stund sen.

Behöver ta mig ut och gå lite nån gång nu snart. Röra på mig. Se om jag orkar gå. Nu hasar jag ju bara runt lite här hemma. 
Måste öva upp min balans lite. 

Jag är så galet rastlös redan. Efter bara några dagar hemma. Hur fanken ska det här gå 😳
Fast...jag orkar ändå inte så mkt. Har försökt läsa men det går inte. 
Funkar bara att bläddra lite i tidningar. 
Kollar på ett avsnitt Farang då och då men är helt slut efter. Svårt att fokusera. 

Jag förstod ju att jag skulle vara trött efter operationen men trodde nu kanske inte att jag skulle vara så här slut. 

Nä ...nu kryper jag ner igen...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar