Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 21 juni 2017

PERFEKT

Vilket underbart väder det har varit senaste dagarna. Helt fantastiskt. ☀️

Nu sitter vi i bilen på väg emot Stockholm. Vi ska fira midsommar där. 
Visste först inte hur jag skulle må och om vi skulle kunna åka. 
Jag mår ok. Kan ju vila där. Jag får helt enkelt sitta och se på när dom andra kör femkamp. 

Igår ringde läkaren från Linköping. Knölen bakom örat tror dom är titanskruven jag känner. 😳 Har visst två skruvar och något nät inne i huvudet 😱
Men det ska kollas upp. Jag ska få kallelse för återbesök  

Läkaren sa att det fortfarande är vila och återhämtning som gäller. 
Man vet inte hur hjärnan mår förrän 6-8 v efter ett sånt här ingrepp. Finns fortfarande risk att börja läcka hjärnvätska. 
Jag får ut och gå så mkt jag vill och orkar. 
Jag ska göra allt jag mår bra av. Inte anstränga mig för mkt bara och trötta ut mig själv. Inga tunga lyft. 


Jag frågade om huggen och smärtan i tinningen men det var inget konstigt. Är fortfarande svullet inne i huvudet. 

Jag fick dricka ett glas bubbel el två så länge jag inte tar några starka tabletter. Vilket jag inte gör. Tar dom bara vid hopplöst ont. 

I måndags var jag på min sista mindfulnesskurs på ett tag. 
På em kom Patric, Tilda o Malva. Vi åt middag ute i trädgården och unnade oss ett glas rött. 
Malva o Emma svalkade sig i vattenspridaren. 
Kl 19 var det 26 grader i skuggan. 
Magiskt skön kväll. 



På kvällen gick jag min första lilla pw. En mini på 20 min. Jag blev trött och fick vända hem. Men skönt att komma igång lite. 


Igår var jag trött och sov mig igenom i princip hela dagen. 
Gick mellan en filt ute, till soffan eller sängen. 
Får väl räkna med att vissa dagar är så och då är det bara att lyssna på kroppen och vila. 

Jag såg en fin idé på en sida och gjorde nåt liknande. 
Armband med texten PERFEKT fast med R:et upp å ner. 
Man behöver alltså inte vara helt perfekt för att ändå vara just PERFEKT

Gjorde ett till Emma och till min systerdotter. Lilla Meja. Hon har det ganska kämpigt just nu av många olika anledningar. 


Nu ska jag vila lite. 
Hoppas ni får en riktigt härlig midsommar. 
Skit i vädret. Det är som det är och går inte påverka. Njut istället av stunden och av sällskapet 🌸

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar