Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 11 juni 2017

Gårdby kafé

Det har varit en bra helg. Både innehållet av den och mitt mående. 
Sovit två nätter utan att vakna mitt i natten och ha ont.Underbart skönt. 
Märks oxå att jag är piggare när jag vaknar eftersom jag inte tagit nån värktablett som jag blir dåsig av. 

Ska försöka klara mig på bara panodil nu. Helst inte det heller. Min mage tokstrejkar. 
Nu rinner det ur mig från andra hållet.  Typiskt. Nu när jag äntligen börjat äta och slutat kräkas. 
Det är verkligen kaos i magen. 
Får superont varje gång jag ätit. 

Har rätt ont i huvudet hela tiden. Nån molnande värk. Och är stel i nacken. 
Men mår ändå rätt ok. Har haft ganska mycket ork denna helgen. 

Igår var min vän Ingela här och hälsade på. Skönt med lite sällskap. Får panik här hemma. Tristess. 

Sen vilade jag en stund innan vi åkte till Patric och Tilda där hela Tildas familj var och hjälpte till att måla huset. 
Vi grillade och hade en trevlig kväll. 
Jag drack 2 glas bubbel. Fast det sista glaset gav jag bort. 
Hade klarat mig utan. 
Vad har hänt? Inte gott med bubbel, kaffe eller choklad?
Vem är jag nu? 🙈

Idag åt vi på Mcd sen åkte vi över till Öland och fikade på Gårdby kafé och lanthandel. Så mysigt. 







Underbart ställe. Precis i min smak. 
Jag fick ont i magen och blev lite snurrig i huvudet när vi var där så vi fick tyvärr åka hem tidigare än jag eg hade velat. Hade kunnat sitta där och fika hur länge som helst. 

Patric och Malva kom förbi nu i em för lite lek i trädgården. 
Vi tog en liten promenix till affären. Gick bra men jag fick lägga mig när vi kom hem. Helt utmattad. Längsta jag gått sen operationen. 

Emma och jag har målat stenar ikväll. Nu ska dom torka och sen bli målade lite till 

Resultat kommer imorgon.  😜


Nu ligger jag på soffan. Helt slut. 
Blir sängen tidigt för mig. 

Pssst...jag fick in resultatet på Sveriges match i fredags. Katshiiiing ✨





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar