Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 9 juni 2017

Bättre och bättre dag för dag

Jag sov fram till lunch. Åt lite sen la jag mig ute i solen och somnade en stund till. 

Emma kom från skolan och sen dök Patric o Malva upp. 
Fika ute i trädgården och så lite lek och bus. Bästa sällskapet. 



Nu i em/kväll har jag mest legat och vilat. 
Är inte alls bra i huvudet idag. 
Ont , det bultar och känns "tungt". Är stel i nacken. Och så rycker det och gör förbannat ont i tinningen. 
Men även om jag har ont och är väldigt trött så känner jag mig ändå lite piggare

Har ätit bra i dag i med. Inte mått illa alls. Men nu strejkar magen på annat vis istället. Uppsvälld, öm och kraftiga knip efter varje måltid. 

Imorgon funderar jag på att försöka ut och gå en liten runda. Bara en kortis. Ett varv runt kvarteret kanske haha
Behöver komma utanför huset lite. Och även testa att gå lite längre. 

Imorgon kommer min vän Ingela och hälsar på. Sen blir det vila innan vi ska hem till Patric och Tilda på lite samkväm. 

Nu har jag intagit ryggläge i soffan och tänkte försöka orka se lite på fotbollen. 
Men misstänker att jag kommer somna...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar