Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 12 juni 2017

Nyckelpigor

Så här blev dom målade stenarna 

Små söta nyckelpigor. Enkel o billig sommarpresent till fröknarna från Emma. 
Men väldig fin. Och extra kul eftersom man gjort den själv. 

Jag älskar verkligen att skapa. Borde fundera på vad jag vill göra i mitt nästa liv haha 
Nä men seriöst. Älskar att skapa och vara kreativ.
Rita ,måla ,pärla...komma på nya idéer. 

Häromdagen pratade vi med Emma om talang. Vad hon tyckte jag och Micke har för talang. Och vad hennes talang är. 
Emma hade så många så det var svårt att säga en...enligt henne själv haha
Mickes talang var golf och matte. 

Jag är rätt säker på att min talang är fantasi. 


Jag har fått sova även denna natten. 
Dock vaknade jag lite skakig och snurrig. 
Stel i nacken och öm. 
Gick upp och åt frukost sen la jag mig och vilade igen. 

Imorgon ska jag ta bort stygnen 😳
Jag är faktiskt lite rädd. 
Kommer det göra ont?
Är massa intorkat blod oxå. 
Hjälp!

När jag sa till Micke att jag kände mig lite orolig över att ta bort stygnen sa han:
-Men du...det finns väl inget som kan skrämma dig nu. Du har ju fan varit med om nåt superotäckt. Operation i hjärnan. Och sen hur du mådde efter. 

Ja sant...ta bort stygnen borde vara en fis i rymden ...eller?

I em är det Mindfulnesskurs. 
Tror faktiskt jag ska gå på den. 
Det finns en soffa där som man får lägga sig och vila på. 
Den där kursen ger mig så mkt så jag vill inte missa den. Det värsta som kan hända är väl att jag får åka hem. Micke både kör mig dit och hämtar. 

Kan vara bra att öva på andningen imorgon när jag ska ta bort stygnen. 

Helt sjukt att det är skolavslutning denna veckan. Och midsommar nästa...
Vad händer? Hur kan tiden gå så snabbt vår och sommar men så extreeeeemt sakta höst och vinter? Märkligt. 


Nu ska jag vila lite till innan lunch. 

Ha en bra dag 🌸

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar