Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 7 juni 2017

Farang

Äntligen. Idag, första gången på en vecka, fick jag i mig en, för mig, normalstor portion mat. Spagetti och köttfärssås. 
Jag fick magknip men det var det värt. 
Så glad att jag fick behålla det. 

Jag älskar verkligen mat. Älskar att äta haha så den här veckan har varit extremt jobbig. 
Och det märks verkligen hur matt man blir utan energi i kroppen. Jag har nästan varit lite skakig i kroppen hela tiden. 

Idag har jag legat i princip hela dagen. Tog mig upp en stund och satte mig på inglasade altanen under en filt och kollade på Farang på paddan. Grymt bra serie med Ola Rapace. 


Det går som sagt framåt för mig. Jag hasar runt i myskläder  här hemma. 
Och har mest ryggläge 

Orkar inte gå så mycket än. Är ansträngande. Huvudet är tungt, nacken stel och marken rör sig. 
Har fortfarande lite ryckningar i tinningen och en konstig bubblande känsla upp i huvudet. Sockerdrickskänsla. 
Lite läskigt. 

Men det går framåt. Jag mår trots allt ändå rätt bra 🙏🏻

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar