Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 15 juni 2017

Spa

Micke drog iväg på kurs tidigt idag så jag skulle följa Emma till skolan. 
Hjälp! En liten promenix som normalt tar mig 15 min fram o tillbaka. 
Idag tog det betydligt längre tid och jag mådde inte alls bra när jag kom hem. 
Skakig i hela kroppen. Gungig och mådde illa. Det blev sängen direkt. Och jag hade knappt hämtat mig och piggnat till förrän det var dax att gå och hämta henne igen. 

Samma visa när vi kom tillbaka. Helt slut. Värre än när jag sprang Wings for life. 

Jag la mig och vilade på soffan ute. 
Låg och läste en stund. 


När jag mådde bättre åkte hela familjen hem till Patric och Malva. Tilda var iväg. Vi kollade på deras trädäck dom har byggt. Så stort och fint. 
Kommer bli superbra. 
Vi stannade på en kaffe. 
När vi kom hem hade Emma och jag spa. 
Ansiktsmask, hårinpackning , målade naglar mm 


Klart man måste göra sig fin. Det är ju skolavslutning i morgon. 

Lillan slutar 2:a klass. Tiden går så fort.
Efter avslutningen så ska vi åka in till stan och fika. Svärmor Ulla ska med och Patric och Malva. 

Nu ikväll har jag pärlat lite. En beställning är avklarad.
 Vill göra så mkt mer men det  går inte så pärla så länge, tyvärr. Jag får ont i nacken och huvudet. 

I nästa vecka ska läkaren ringa. Jag måste fråga om ryckningarna och huggande i tinningen. Samt knölen bakom örat. 

Nu ska jag sova. Så jag orkar med morgondagen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar