Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 27 juni 2017

Tisdagslyx

Sovmorgon och frukost sen tog Emma och jag bussen till stan. 

Min lilla "bebis" börjar bli så stor nu. Mysigt att gå på stan med henne. 

Vi tittade runt i butiker sen mötte vi upp Patric, Malva och min syrra Amanda på en lunch. Innan vi åkte hem tog vi en glass i hamnen. 
Patric och Malva följde med hem hit på en fika. 
Jag tog med Malva till lekplatsen en liten stund. 



Nu ikväll unnnade jag mig ett glas bubbel tillsammans med otroligt goda jordgubbar. 
Tisdagslyx. 

Imorgon är det 4 v sedan jag opererades. Jag tycker att jag mår ganska bra. Bättre än jag hade trott. 
Idag har varit en bra dag. Lite gungig och trött efter att vi hade varit på stan. Klarar inte av att gå så mycket än utan att känna av det. Balansen är inte på topp
Men snart ska jag börja med sjukgymnastik. 

Idag har jag inte haft särskilt ont i huvudet heller. Mer än nu ikväll. Det hugger i tinningen och bultar bak i huvudet där dom öppnade upp. Kan tycka att mina läppar domnar och lite i kinden. 
Jag har fått en tid för återbesök i Linköping i Augusti. 

Nu ska jag sova och hoppas på att vakna pigg imorgon. Då ska Emma o jag till Länsmuseet. 
Patric o Malva kanske ska följa med. 
Sen ska Malva sova över hos oss. 
Mys ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar