Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 30 juli 2017

Glöm mig

Boken av Alex Schulman

Började läsa den idag. Har svårt att sluta. Kan inte läsa så långa stunder. Blir lätt trött. Då flyter orden ihop. Jag måste ta många pauser. 

Boken är väldigt bra. Jag kan nästan känna det han känner. Det han skriver berör.  
Jag blir så ledsen. Gör ont i hjärtat. Alldeles för många barn växer upp i hem där alkoholen flödar. När man väljer drickat framför barnen. När barnen inte känner igen sina föräldrar. Är rädda och oroliga. Barn som somnar ledsna. Barn som inte får vara barn. 

Varför är alkoholen så viktig för somliga?
Jag vet, det är en sjukdom. 
Man behöver hjälp för att kunna sluta. Jag vet...
Men ändå...att välja bort sina barn?

Idag har varit en väldigt soft dag. 
Jag känner mig ruggigt trött och har inte haft så mkt energi. 

Emma har sovit hos en kompis och Micke drog tidigt och spelade golf. 
Och när jag vaknade blev jag hembjuden på frukost hos Patric och Malva. 
Mysigt att hänga med dom. 
Frukost och soffhäng. Vi kollade på Pippi. Malva somnade på mitt bröst. Gos ❤️



Resten av dagen har jag bara slappat. 
Skönt med såna dagar. 

Nu ikväll när det ösregnade och åskade satt vi på den inglasade och spelade spel. 
Jag vann, 2 av 3 gånger. Mohaaaa!

Nu ska jag läsa några rader till. Sen sova. 
Imorgon ska det tydligen bli fint väder. 
Då kanske man borde besöka en strand för lite sol och bad. 
Det sista är nog lite ljug. Typ bara nåt man skriver. Åka och sola och bada. 
Jag badar INTE i första taget. Är en riktigt badkruka. Men hallå...inte så konstigt. Svinkallt i vattnet ju. 

Nä tacka vet jag Thailand.
 ☀️🏝🏖🌊


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar