Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 17 november 2017

Pinchos

Idag har varit en bra dag. Vågar knappt skriva det för då blir det väl bakslag imorgon. Men jag vaknade ganska pigg. Kom upp på morgonen. Drog till gymmet. Balansträning. Hem och bara softade. Kollade en serie på paddan, Saknad. Riktigt bra! Städade och plockade lite. Ni vet sånt där vanligt fix. Vi bor tre pers i ett stort hus. Fyra rum, kök och två toaletter uppe. Källare med lekrum och allrum/gästrum, förråd, och tvättstuga nere. Hur lyckas vi stöka till så mycket...i alla rum dessutom? Ofattbart. Ok, kanske inte är superstökigt egentligen men tillräckligt för att jag ska få spunk. Så blir det när man går hemma för länge och har för mycket tid att störa sig på saker. 

Har haft lite svårt att äta under dagen. Varit lite illamående. Kanske av alla piller jag proppat i mig senaste dagarna när jag har haft ont. Till lunch fick jag i mig ett wienerbröd. Fast inte vilket wienerbröd som helst. Pecanwinerbröd.


Mums. Fick liksom inte i mig något annat. Konstigt att sött går bra när man mår illa. 

Jag har målat lite fler tomtar idag. Helt galet men det är liksom julafton om drygt en månad. Och innan dess ska vi fira Emmas födelsedag också. 

Jag vilade en stund i em innan vi drog till Pinchos. Vi har varit där ikväll med Amanda och Kim. Mysigt, trevligt och gott. Jag åt så att jag fick knäppa upp byxorna. Jag tog igen det jag inte åt till lunch, kan man sä. 


Nu har jag redan lagt mig. Trots vilan i em så är jag galet trött. 

Imorgon kommer Patric och Malva hit på frukost sen ska vi passa henne medan Patric jobbar och Tilda sover ( honhar jobbat natt )

Sen får vi gäster på em. Och så ska vi rensa Emmas rum. Hon vill ha bort allt sitt lego och alla dockor. Så det ska ner i källaren. 

Och på söndag ska jag in till stan och fika med syrran och gå på bio. 

En bra helg helt enkelt. Om bara smärtan håller sig någorlunda i schack. Schaaaas! 

Ha en trevlig helg allesammans. Var rädda om er. Och var snälla emot varandra. ❤️


Till mina vänner, ni vet vilka ni är, tack för att ni finns ❤️




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar