Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 18 november 2017

Räksemla

Jag såg ett recept, räksemlor , på Jennys matblogg, Skagenröra med ägg ,sallad och räkor i en fralla. 


Tyvärr var frallorna slut idag när vi handlade så vi köpte en hel limpa istället. Gjorde enligt hennes recept och fyllde den. 


Åh jäklar vad gott. Sök på räksemla på Jennys matblogg. Gör det och ät. Ni kommer inte ångra er 😍

Idag har varit en både bra och dålig dag. Patric och Malva kom på frukost. Mysig morgon. Sen åkte Patric till jobbet och vi passade Malva. 

Mamma och pappa kom på en kaffe. Sen kom Patric och Tilda. Och Kim. Dom stannade och kollade fotboll. 

Jag har haft väldigt ont i huvudet hela dagen. Gjorde så ont så jag kände mig svimfärdig en stund. Ville liksom inte gå över trots värktabletter. 

Är tacksam att jag ändå haft en del att styra med idag för då var det lättare att förtränga smärtan. 

Men nu sitter jag här i soffan och har svårt att tänka på nåt annat. Det gör ont. Jag ser suddigt. Mår illa. Jag är trött och orkeslös. Så nu tackar jag för mig och kryper ner. 

Trots smärtan har det ändå varit en bra dag. Hoppas på en bra söndag också. 

Natti

Pssst...man kan göra om en kruka till ljusstake. Det har jag gjort 👌🏻

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar