Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 19 december 2017

Blandade känslor 

Borde sova men jag kan inte. Miljoner tankar snurrar. Idag ringde dom från Linköping. Jag fick en tid redan imorgon. Hjälp! Stod i stan och skulle luncha med min son när dom ringde. Fick börja kolla hur jag skulle kunna ta mig dit och även fixa barnvakt åt Emma. Allt löste sig snabbt. 

Så imorgon ska jag alltså träffa öronläkaren och neurokirurgen som opererade mig. Äntligen. Känns som en lättnad men ändå är jag nervös. Lite orolig. Lite rädd. Blandade känslor. Vad kommer att hända nu? Vilka beslut ska tas imorgon?

Skönt att äntligen få träffa dom igen iaf. Att dom lyckades klämma in mig innan jul. Det trodde jag aldrig. 

Ska försöka sova nu. Har grejat en massa idag så jag är rätt trött i huvudet. Nu ikväll har jag gjort egen snaps. Med apelsin och vanilj. Jag har suttit med frågesport, knep och knåp, musikquiz och lite annat inför juldagen. Vi brukar ha lite lekar och tävlingar då. Jag betar sakta men säkert av lite på to do-listan. 

Inte många dagar kvar till julafton nu. Känns en aning stressande. Särskilt eftersom en hel dag försvinner imorgon, då jag eg hade tänkt göra massor. 

Varför blir det alltid så här varje år? Stress stress stress. Tänkte på det på stan idag med. Det är inte många som direkt ser lugna och harmoniska ut när dom irrar runt i butikerna. Alla ser snarare panikslagna ut. Hehe

Jag tycker ändå egenrligen att jag har läget under kontroll så allt blir nog bra till slut. Jag stressar som vanligt säkert upp mig själv helt i onödan. 

Jag stressar säkert mig själv i sömnen oxå. Därför jag aldrig vaknar utvilad. 

Sov så gott ❤️




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar