Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 15 december 2017

Krupp

Nu sitter jag med en kaffe. Kollar musikhjälpen och försöker att inte somna. Är supertrött. Malva har sovit jättebra inatt. Hela natten faktiskt. Hon vaknade bara till en gång men det var nog för att hon stördes av Emmas hosta. 

Emma har som sagt hostat hela natten. Krupphosta. Skällande och gäll hosta. Väsande i bröstet. ( borde inte det ha växt bort snart? )Stackarn. Hon var så trött i morse. Och väldigt hes. 

Men vi lyckades ändå få en mysig morgon och barnen var glada när dom lämnades av på sina skolor. Jag beundrar alla som har två eller fler barn att styra med varje morgon. Samt hinna med sig själv. Nu märker man hur ”bortskämda” vi är med bara Emma hemma. 

Fast inga problem egentligen att ha Malva. Hon är väldigt duktig och snäll. Tror mest det är jag själv som stressar upp mig över allt jag ska göra o hinna med och så. Men jag har ju lärt mig att det går inte plocka och städa förrän Malva har lagt sig för hon röjer verkligen och drar fram allt. Och ja...det måst ju barn få göra. Lite stökigt är inte hela världen. 

Jag ska fortsätta rensa nere i källaren idag. I em ska jag köra Emma till en kompis. Hon ska äta där och så ska dom fixa sig lite innan dom ska gå på disco på den andra skolan i Lindsdal. Och jag måste in en snabb runda till stan. 

Ja. Och sen är väl snart denna dagen över. Som alla andra dagar. Dom försvinner lika snabbt som dom kommer. Är väl inte konstigt om man är lite stressad. Skulle behöva lite mer än 24 timmar på ett dygn ibland. Nu för tiden när jag lägger mig väldigt tidigt på kvällarna och ligger kvar i sängen fram till lunch blir ju dagarna betydligt kortare. 

Har bestämt mig för att ha en bra helg och försöka tänka bort smärtan. Även om det är svårt ibland så blir fanken allt så mycket enklare om man tänker positivt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar