Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 5 december 2017

Sjuk

Idag vaknade jag mer sjuk än vanligt. Helt igentäppt, ont i huvudet och örat. Och med en temp på 38.8. 

Nu gick jag precis gått upp för att äta lite annars har jag legat precis hela dagen. Nerbäddad med dubbla kläder. Både pyjamas och myskläder över. Och under täcket. Rejält frusen.  Ett tag i dag var tempen uppe på 39.3. Då var jag inte tuff. Helt matt och blev nästan svimfärdig av att gå upp på toan. 

Har ont i hela kroppen och ingen särskild aptit. Ätit ett knäckebröd och en skål med filmjölk idag. Och några pepparkakor. 

Men nu ska jag försöka få i mig nåt att äta innan jag går och lägger mig igen.  

Hoppas på att vakna piggare imorgon. Ska ju egentligen ut på lite trevligheter imorgon kväll men det ser inte särskilt ljust ut nu. Typiskt. 

Och släpper inte värken i örat tills imorgon så får jag nog ringa farbror doktorn. Gaaah! Jag tyar inte mer. 

Schas bassilusk...schaaas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar