Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 4 december 2017

Bortdomnad tunga

Igår kväll flög förkylningen på och jag började snörvla och hosta. Har sovit dåligt inatt. Täppt i näsan och ont i huvudet. Gick upp och tog en tablett och låg länge innan jag kunde somna om. 

Idag vid 10 hade jag en tid för att fixa naglarna och jag tänkte avbokat den för att jag kände mig inte alls pigg. Men masade mig ändå upp. 20 min innan bussen gick klev jag ut sängen  och hoppade ur pyjamasen. 

Och idag hade jag på min nya jacka. Känns fortfarande lite ovant och jag vet inte riktigt än om det är jag men jag älskar den. 


Fixade som sagt naglarna. Väldigt nöjd. 


Sen tog jag en fika med Patric och Malva. Malvis hade varit med Patric på jobbet. Hon är förkyld och har ögoninflammation, men var ändå en pigg och glad tjej. Mysigt att träffa dom en stund. 

Sen uträttade jag ärenden i stan. En vän fyller år på onsdag så jag fixade och skickade paket till henne. Köpte även grejer till Emma som snart oxå fyller år. 

Hann inte riktigt med det jag skulle. Blev matt och trött. Orkade inte gå kvar på stan så Micke körde hem mig. 

Väl hemma la jag mig och vilade. Sen har jag mest hasat runt i raggisar och myskläder. Känner mig lite yr och skakig. Och det gör väldigt ont i örat. Inte bakom nu, det gör det ju typ hela tiden, utan i örat. Precis känslan som när jag hade öroninflammation gång på gång på gång. 

Har känt mig frusen och allmänt dassig hela kvällen så kröp jag ner o la mig. Pyjamas på, täcke och filt. Ändå fryser jag. 

Förut tände jag ljus i hela huset. Frös ändå. Älskar verkligen att ha massa ljus tända. Harmoni. 


Hoppas på att vakna piggare imorgon. Har inte riktigt tid med att bli sjuk. Inte sjukare än vanligt iaf. 

Hoppas oxå på att vakna och att den bedövande känslan i tungan ska ha släppt. Så sjukt läskigt. Kände jättekonstigt  på tungan när jag åt glass förut. Glassen är ju kall ändå blev det en brännande, stickande känsla. 

Har så svårt att äta när tungan är bortdomnad. Har bitit mig i den flera gånger nu. Jag har ingen riktig koll på vart jag har den när jag inte känner den. 

Nu ska jag sova. Ska bli fantastiskt skönt. 


Sov gott ❤️



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar