Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 4 december 2016

Andra advent

Förutom att jag är psykisk instabil 🙈 så har det varit en bra helg. 
Gråter ,skrattar ,gråter ,skrattar. Ungefär så är det. Känns som att jag rasar lite inombords. Blir bara jobbigare och jobbigare för varje gång jag har ramlat. 
Har alltid varit jobbigt men rädslan och panikkänslan har eskalerat sedan jag cyklade omkull för 3 månader sedan. 
Har nån obehaglig rädsla i kroppen. 
Känner mig hela tiden lite rädd och darrig. 

Men ändå försöker jag vara som vanligt och bara kör på. 

I går var vi i stan en runda. Vi var med i tomteracet. En kul grej. Barnen gillade det. Det bjöds på glögg vid Park Hermina. Man betalade 200:- som gick till en shelter box till dom som flyr från Mosul i Syrien.
Man fick en tomtedress som man fick behålla. 
Det var ganska många tomtar som startade från Larmtorget men jag trodde faktiskt det skulle vara många fler. 


Vi käkade lunch på stan. Sen åkte vi hem och fick besök av fina lilla familjen Wisth ❤️
Och sen kom Emmas kompisar hit. 
En av dom sov över. 
Det var mycket fnitter hela kvällen. Underbara och härliga tjejer. 
Så skönt att se Emma ha kul med sina kompisar. Jag märker att hon oroar sig för mig. Och att hon känner av att jag inte mår bra. 

Idag har jag besökt gymmet. Försökte hoppa hopprep. Men mår så sjukt illa. Använder väl balansen för mycket. 
Tränade iallafall en stund. Boxade på säcken 👊🏻

I em kom Alva hit. Vi skulle passa henne en stund. 
Och så kom Amanda, Kim o lilla Lilly förbi på en fika och hjälpte till att klä granen



Nu ska jag gå och lägga mig. Känner mig tung i huvudet, täppt i näsan och lite smått gungig.
Hoppas på att kunna somna direkt. Prins Tinnitus stökar nämligen väldigt mycket ikväll. 

Emma var oxå väldigt täppt och snorig.
Hoppas det har gått över tills imorgon. 

Jag tänkte besöka gymmet imorgon igen. Skönt att göra av med lite energi. 

Veckan som kommer är det fullt upp hela veckan. Kalmarsalen, möte, läkaren, bio, kuratorn, frisören,finbesök från Ystad,sminkkurs på Make up store,middag på Pinchos och dansuppvisning för Emma. 
Det är bara imorgon som det är lugnt. Så efter gymmet ska jag bara hem o vila.

Hoppas jag får ett brev från Linköping i veckan. 
Så förbannat jobbigt att inte veta... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar