Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 29 december 2016

Barnvakt

Jag blir så glad när Patric och Tilda frågar om jag kan passa Malva. Det är så mysigt att ha henne här. 
Malva är verkligen bästa terapin just nu. 
Hon är så mysig och go. 
Pigg, glad och väldigt kramig. 
Så härligt att se henne och Emma tillsammans också. Så mycket kärlek. 

Jag väntar inte bara på att Patric och Tilda ska fråga om jag kan vara barnvakt. Jag frågar ofta om jag får låna henne en stund. 
Dela för att jag vet hur det är att ha små barn. En liten kort stund utan barn kan göra mycket. Vila, läsa, ta ett bad, gå på toa ENSAM. Eller städa av lite snabbt. Kanske handla. 
Och sen är det sååå mysigt att ha Malva.

Jag kan inte förstå dom som inte vill eller hinner med att träffa sina barnbarn. Särskilt inte när man bor i samma stad. 
Obegripligt. Men, det är deras förlust. 

Inatt har jag sovit väldigt bra. Första natten på länge. 
Men fast att jag borde vara utvilad är jag trött. Rysligt trött. Vill liksom inte gå upp på morgonen. 

Men idag gick det lättare. Snart kommer Malva. 
Patric ringde nu. Han ville bli bjuden på frukost. 
Båda mina barn hemma och så lilla Malvis. Bästa ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar