Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 8 december 2016

Lyssna på kroppen

Julkalendern- ✔️frukost- ✔️ Emma till skolan-✔️ och jag kröp ner igen- ✔️. 

 Vaknade kl 01 inatt och kunde inte sova. Totalt igentäppt. Dunderförkyld helt plötsligt och jätteont i huvudet. Och Prins Tinnutus som för ett jäkla liv.
Inte konstigt att min kropp strejkade på gymmet igår när en förkylning var på G. Var så täppt inatt att jag misslyckades med att ta nässpray. Det rann liksom ut igen.  

Treo intaget, nässpray uppsprutat, medicin mot gunget och illamående (blir alltid värre när jag är täppt och förkyld) raggsockor på , hörlurar med musik ( 
för att slippa höra suset i örat) och så sova en stund så jag vaknar piggare.

Känner mig eg lite stressad för det är massa saker jag hade tänkt göra och en hel del som jag verkligen borde ta tag i...men jag väljer bort det idag. Jag får göra det senare eller en annan dag. 
Jag måste lyssna på min kropp









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar