Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 18 december 2016

Hipp hipp hurra

Idag fyller vårt lilla troll 8 år. 
En mysig morgon med paketöppning, julkalendern och frukost
Sen färgade vi topparna på Emma lite mörkare. Nåt hon önskat sig. 

Sen kom det gäster och vi åt mat o fikade. 
Emma har fått jättemånga fina paket. Tror det är en supernöjd tjej. 
Men bäst var nog skor som blinkar/lyser, Marcus o Martinus konsert och en bok om dom. 
Fast hon var väldigt glad över allt. ❤️








Jag fick, som varje år på Emmas födelsedag, blommor av Micke. Lite som ett tack för att han har fått Emma ❤️

Nu ikväll tog jag en pw men har fortfarande inte så mkt ork i kroppen. 4,2 km ( en sträcka jag ofta går )brukar vara en lätt match men jag ville ge upp efter halva. Trött, matt i kroppen och ont i bihålorna. 

Nu har jag hjälp Emma att rama in en grej hon gjort som julklapp till fritids o fröken. 

Billigt och enkelt. Men en väldigt fin tanke ❤️

Nu ska jag ligga i soffan en stund. Se det sista av musikhjälpen och sen sova. 

Imorgon ska jag bara ta det lugnt. Har en jobbig känsla i kroppen. Var ju över en vecka sedan jag ramlade senast. Rädd och orolig när det ska ske nästa gång. 

Tror jag ska måla bort lite ångest och oro imorgon. Försöka tänka på annat. 

Imorgon em kommer fler gäster till Emma. 
På tisdag ska syrran och jag in till stan och fixa lite inför juldagen som vi ska fira här hemma. 
Men annars blir veckan lugn. Allt till jul är i princip klart. 

Tänker inte stressa upp mig över massa måsten. Julen blir som den blir i år. 
Förmodligen väldigt väldigt bra. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar