Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 2 december 2016

Brev från tomten


Emma tror fortfarande på tomten. 🎅🏼Det tycker jag är lite gulligt. Dom två senaste åren har tomten inte haft tid att komma hit så då har han istället lämnat ett brev vid gröten som Emma har ställt ut på trappan. I brevet ber han Emma hjälpa till med att dela ut julklapparna här hemma och att någon gång under dagen ställer dom vid ytterdörren. 

Han äter upp gröten och lämnar oxå en liten julklapp som hon får öppna direkt. 
En mysig tradition. 
Jag frågade Emma om hon önskade att Tomten hann komma till henne detta året men hon ville hellre att han lämnade ett brev. 

Idag köpte jag lite finare papper som ser gammalt ut. Eldade det lite i kanterna och tryckte dit en sigill. 


Nu ska jag bara komma på nåt att skriva oxå. 

Jag tycker det är mysigt med små traditioner. Att göra det där lilla extra. Skapa minnen som Emma bär med sig .
Jag vill att  julen är mer än bara hets kring julklappar som man ska slita upp. 

Idag har varit en ganska bra dag. Förutom huvudvärken som aldrig vill släppa. Inte helt lätt att sluta med Treo. 
 Och suset i örat. Jisses. Inte konstigt om jag har huvudvärk. Enormt påfrestande att lyssna på eländet. 
Kommer snart få jucket. Som den där fågeln i Kalle Anka på julafton. 

"Jadepappa pip pip pip "

Men,som sagt,jag mår lite bättre idag. 
Fick bara ett sånt där obehagligt tryck över bröstet idag igen. När Emma och jag var på bibblan. Hon höll på att välja böcker när jag fick gå och sätta mig för att jag kände mig så konstigt. Blir kallsvettig och lite snurrig. 
Igår på Maxi bland allt stim o stoj kan jag väl förstå om jag fick tryck i bröstet men på bibblan??? Tyst och lugnt. Bara vi där typ. 
Det gick dock över snabbt.

Testade att springa en runda. Orkade bara 3 km. Det var snorhalt och jag fick kramp i vaderna för att jag spände mig så mkt. 

Kvällen har spenderats i soffan. Ryggläge. 
Sen förflyttade jag mig in i sängen och där ligger jag nu redo att sova. 

I helgen ska jag umgås med familjen , ta det lugnt och bara vara. Jag ska "carpa".
(Carpe diem-ma)

Kanske göra julgodis. Kanske städa. Kanske gå till gymmet. Kanske åka till stan och se tomteloppet. Kanske åka till Ikea. Kanske...jag får se. 

Det är det bästa med att vara vuxen. Att man får göra vad fanken man vill ✔️





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar