Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 7 december 2016

Trött

Som jag har sovit denna dagen. Efter några timmar i soffan förflyttade jag mig in till sängen och fortsatte sova där. När Micke och Emma kom hem strax innan 17 hade hade jag precis vaknat. 
Men trots alla dessa timmars sömn är jag fortfarande galet trött. Gäspar hela tiden och orkar knappt hålla ögonen öppna. 

Nu har jag plockat lite här hemma och bäddat rent i gästrummet så min vän som kommer på fredag kan sova gott. ❤️

Ska snart gå och lägga mig...igen. 
Tänkte lägga mig och läsa lite. 

Imorgon tänkte jag försöka städa lite här hemma. Hoppas även på att få träffa barnbarnet en stund. 
Egentligen skulle Tilda och jag ha gått på bio imorgon kväll men jag känner mig inte alls i form för det. 
Men kanske ändå kan träffa hela familjen en stund. Mysa o ta det lugnt. 

Jag skulle ju börja lyssna på min kropp och ja, nu gjorde jag det och ställde in bion imorgon. 
Kanske mår jag bättre men förmodligen behöver jag ändå ta det lite lugnt en dag till. Eftersom det är lite festligheter i helgen som jag behöver ork till. 


Jag längtar tillbaka





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar