Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 27 december 2016

Plötsligt händer det

Nu är julen över och det gick väldigt snabbt. 
Det har varit en relativt lugn helg. 
Startade med uppersittarkväll hos Patric o Tilda. 

Julafton hemma hos oss. En lugn o skön dag. 
Många fina julklappar. Min bästa var nog från min vän Lotta. Att gå o se Petter. Längtar ❤️



Det skrapades oxå fram en rejäl vinst på triss. 1000x10. Gissa om det var glädjeskrik här hemma?
En julafton man sent ska glömma

Plötsligt händer det!


Juldagen firade vi här hemma med min familj. Väldigt kul kväll för både stora o små. 





Igår, annandagen, var det kalkonmiddag hos svärmor men jag stannade hemma. Yr och ont i örat så jag var sängliggandes i princip hela dagen. 

Idag har jag och Emma varit på stan. Vi har fixat naglarna. Jag gjorde mina nyårsfina. 

Jag hann även med att träffa min vän Ingela som är hemma från Ystad i några dagar. 

Ikväll blev Emma spontant bjuden på övernattning hos en kompis. 
Så vi har hämtat mat och nu sitter jag under filten i fåtöljen. Frusen efter en pw. Höll på att blåsa bort. 

Blir en soft kväll. Förmodligen sängen väldigt tidigt. 

Imorgon blir det en lugn dag hemma. Lite städ o plock. Funderar på att måla.Behöver lite terapi. 
Mycket som snurrar i huvudet. 
Jag mår inte bra. 
Jag ler men gråter inombords. 
Och efter några dagar med fasad och hållt humöret uppe , för alla andras skull, så rasade jag lite igår. Yrseln gick över snabbt. Värken i örat var väl inte så farligt egentligen men jag orkade och ville helt enkelt inte gå upp. 
Känns dock lite bättre idag. 

Min paus från sociala medier över helgen har funkat jättebra. 
Och det har faktiskt varit skönt. Har genast haft väldigt mycket tid över till annat. 
Och det bästa av allt, saknar det inte ens. 

Nu ska jag börja läsa en bok jag fick i julklapp 




Nu har du min gamla barndomsvän somnat in. Är så glad att jag kontaktade dig i förra veckan. Och att du orkade svara. 
Jag tänker på dig Blomman. Vila i frid 🙏🏻

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar