Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 12 december 2016

Terapi

Host host och attjhooo!

Febrig, frusen och dunderförkyld. 
Helt färdig. Har levt på panodil, treo, nässpray och halstabletter senaste dagarna. 

I fredags hade jag en väldigt rolig kväll med min vän Ingela och några andra härliga tjejer. Sminkkurs på Make up store, middag på Pinchos.( vilket ställe. Sjukt bra!!! ) och så en runda på Satan i gatan. Sen sov Ingela över här. 

På lördagskvällen sov Emma hos en kompis och Micke var ute på galej. Han såg Avantgardet ( Rasmus som sjunger är en kompis till honom )spela på Söderport. 
Jag var hemma och njöt av lugnet. Hade feber och var allmänt dassig. 
Somnade tidigt. 
Fick en idé i lördags som jag spånade lite på innan jag la mig. I fredags när jag var hos kuratorn och vi pratade om att jag är rätt kreativ så tyckte hon att jag skulle börja måla. Eftersom det inte funkar att pärla nu. Är för smått och jag har svårt att fokusera och koncentrera mig. 
Min första tanke var, njae, jag måla?
Jag gillar att rita. Men bara att skissa med blyerts. 
Men jag tänkte att jag skulle ge det en chans. På lördagskvällen fick jag idén 
att måla drömfångare. Och att sätta fast riktiga pärlor på den så att den blir mer "levande". 
Jag gjorde en skiss 



I går köpte jag lite grejer på TGR
Och idag testade jag att måla lite. Jäklar vad svårt. Jag har aldrig målat med färg och pensel innan. 
Och det var svårt att måla med akryl för det torkar så snabbt. 

Gjorde två olika idag. Är absolut inte nöjd men det är iallafall en början och jag tyckte det var superkul. Bra terapi.
Måste skaffa bättre penslar och färg bara men nu ska jag öva o öva. 
 

Tror det kan vara jättefint sen när jag väl får till en bra målning och så sätta dit riktiga pärlor. 

Igår hade Emma dansavslutning på Sandra. 
Hon var så nervös. Det var slutsålt och jättemycket folk som tittade. 
Men hon gjorde det väldigt bra. Så duktig på att dansa. 



När jag är förkyld är det som att det gunget blir värre. Jag känner mig mer ostadig. Och det susar mer i örat. Väldigt påfrestande. 

Idag fick jag brev från Linköping. Yes, tänkte jag. Äntligen en tid. Men näpp. Bara en bekräftelse på att remissen är mottagen och att jag ska få en tid inom kort. Åååå. Suck!

Är inte alls på humör. Är bara trött och orkeslös. 
Vilket inte alls passar sig nu innan Emmas födelsedag och jul. 
Men men...bara att ta det lugnt. Det går över. Och julen får bli som den blir. 

Nu ska jag se Musikhjälpen 


Mina tankar går till min gamla barndomsvän som bara ligger och väntar på att få somna in...
Är så ledsamt.  Tänker på dig R ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar