Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 16 december 2016

Bucketlist

Har ni en bucketlist? Saker ni verkligen skulle vilka göra/uppleva innan ni dör?

Jag har alltid velat hoppa fallskärm. Och i sommar tänker jag göra det. Går att hoppa fallskärm över Öland i juli. 
Jag hoppas på att få med min son på detta. Skulle vara en sjukt kul upplevelse att få dela med honom ❤️

Har tyvärr, sedan jag cyklade omkull för några månader sedan, haft en obehaglig känsla i kroppen att nåt kommer hända mig. 
-Men säg inte så, säger dom jag berättar det för. 
Det låter kanske hemsk, och förmodligen kommer inget hända, men det är så jag känner och tänker. 
Har skrivit ner hur jag vill ha min begravning. 
Det tycker jag är viktigt att göra även om man inte har jobbiga tankar som jag har nu. 
Om man har en önskan om sin begravning så är det ju bättre att säga det medan man lever. 

Funderar en hel del på vad som kan hända om jag ramlar när jag står dumt till. 
Hur illa det kan gå. Får ångest av att tänka på det. Det stressar sönder mig. 
Och frågan är, kommer jag någonsin våga cykla igen?

Har ringt Universitetssjukhuset i Linköping och jag kommer få en kallelse i januari. Då ska jag göra massa undersökningar och träffa en läkare. Allt kommer ta 3 timmar. 
Så tacksam över att jag får hjälp. Jag kan inte ha det så här längre. 
Oron, rädslan och stressen tär sönder mig lite för varje dag. 

Jag ligger trött på soffan. Snart sängen för mig. Är fortfarande kraftigt förkyld o hostig. Galet ont i bihålorna. Kan inte böja huvudet framåt utan att det bultar som fanken. 
Nu har jag varit så här hängig i 1 1/2 v. 
Kanske borde gå och få nån medicin. Har feber till o från oxå. 
Försökte mig på en pw idag men blir verkligen helt slut. 
Och allvarligt, hur mkt snor kan man ha?
Det jobbiga är att jag har ännu sämre balans när jag är förkyld. Vet inte vad det beror på. 
Ibland känns det som att marken jag går på rör sig hela tiden. 
Läskigt. 

Emma har varit på disco ikväll. Lilla gumman. Stylad och sminkad drog hon iväg.  Vart tog vår bebis vägen?


På söndag fyller hon 8 år. 
Längtar så efter att ge henne sina presenter. En av dom kommer hon bli sååå lycklig över. 
Konsert med Marcus o Martinus. Vilken lycka 😍

Imorgon ska vi äta på Pinchos och gå på Brynolf och Ljung i Kalmarsalen. 
Och på söndag blir det kalas för lillskruttan. 
Vilken helg. 

Sen är det snart jul. 🎅🏼Jisses. Hur gick det till? Jag hinner inte med. 

Jag är ju inte så förtjust i vanliga traditionella tomtar. Gillar mer annorlunda och lite "konstiga" tomtar. Nu har jag hittat en favorit. 



Sååå söt. 

Nu ska jag se på musikhjälpen en stund. 
Såg ni Dregen och Nicke Borg köra låten Shorline i morse? Det var grymt bra. 
Den låten och den versionen vill jag ha på min begravning. 

Sov gott och ha en bra helg. 

Var rädda om er 




Nu har jag mina två favoriter inramade. Kärlek ❤️



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar