Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 19 oktober 2018

Helg

Det kryper i kroppen. Jag har ont i magen. Mår illa. Hjärtat slår hårt hårt hårt. Känns som att det ska hoppa ut ibland. Orden stakar sig. Tinnitusen susar på högsta volym. Käkarna är spända. Jag är spänd. Axlarna sitter uppe vid öronen. Tankarna bara far runt. Känner mig förvirrad. Stressad. Orolig. Bara några dagar kvar till operation. Det märks. Tur att jag får annat att tänka på i helgen. Ska iväg på trevligheter med vänner. Hade jag inte haft detta inbokat i helgen hade jag nog fått åka till psyk. Känner mig som ett nervvrak. 

Jag är en förnuftig människa. Jag är klok. Jag VET att dom inte skulle opererat om det fanns nån minsta fara eller risk.  Mitt huvud klarar detta. Min kropp klarar att sövas ner. Allt kommer gå bra. Jag kommer vakna och vara sugen på smörgåstårta och vilja åka hem. ( alltid när jag är på sjukhus är jag sugen på smörgåstårta. Märkligt ) 

Jag vet detta.  Men ändå är jag så rädd. Har haft stressklåda hela natten. Min underläpp är bortdomnad så på insidan är jag svullen av att jag bitit mig. Känner ju inte att jag biter mig i läppen. Och nu när det är svullet är det omöjligt att inte bita där så fort jag stänger igen munnen. Suck. 

På tal om annat. Typ att lugna nerverna. Jag älskar ju att ta kort. En vän sa att jag borde börja fota mer. Ut o fota. Det får mig att tänka på annat. Jag älskar att se vackra bilder. Att se det vackra i det enkla. Som sagt, kanske borde dammat av digitalkameran. Eller önskat mig en bättre kamera. Den andra är rätt gammal. En fotokurs hos Bingo vore ju super. Fotokurs och skrivarkurs vore drömmen. 

⭐️Fotokurs

⭐️Skrivarkurs 

⭐️Och hoppa fallskärm. (adrenalinkick. Jag behöver känna livet i mig)

GE MA NU!!!!


Nu ska jag ut och gå en runda. Kanske springa om jag känner för det. Sen dusch. Packa lite och sen resa bort över helgen. 

Nu ska jag börja njuta av att det är fredag 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar