Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 4 oktober 2018

Världens sämsta indier

Kan man annat än älska David Batra?!  Har precis sett Världens sämsta indier. Ett bra program med både humor och allvar. Och insikt. Kan väl ärligt säga att Indien är aldrig nåt som har lockat mig att åka till. Inte efter att ha sett detta programmet heller. Inte just nu iaf. Men kanske lär mig mer om landet ju fler avsnitt jag ser. Jag lärde mig en sak av att bara se första avsnittet iaf, jäklar vad bra vi har det i Sverige. 

Tog sovmorgon idag. Vaknade inatt med smärta. Och den var kvar när jag vaknade i morse.  När ska det släppa? 

Hade en soft morgon. Drog till gymmet på förmiddagen. Nu har jag käkat lunch och slappat framför tvn. Skönt. 

Men nu får jag ta tag i livet och göra något åt hemmet. Lite väl dammigt här hemma just nu. 

I em/kväll blir det en runda till Modehuset på tjejkväll. Happenings och erbjudande i butikerna. Kan bli trevligt. Även om jag egentligen mest längtar efter att bara ligga i soffan under en filt. Tända ljus. Dricka te och  bara slappa. Frågan är vilket som gör mig mest gott. Jag är rätt trött så egentligen vara hemma och slappa. Samtidigt som det ger mig energi att hitta på saker. Dilemma. 

Idag köpte jag blommor till mig själv. Så får man göra om man aldrig får några 😜


Nähe...fram med dammtrasan och jaga råttorna ur huset. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar