Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 21 oktober 2018

Skaldjurskryssning

Vilken helg jag haft. Middag med vänner i fredags. Samtal om livet, skratt, musikquiz med massa gamla låtar till långt in på natta. 

Igår var vi ett gäng som åkte skaldjurskryssning med Birka. Väldigt kul. Fin båt och fräscha hytter. Som ett mindre hotellrum. Maten var väldigt god. Bra priser i baren. Många olika ställen man kunde gå runt på. Pianobar. Trubadur. Disco. Massa små mysiga ställen att sitta på överallt i båten. Ett coolt ställe högst upp i båten. Fräsch bar. Även pool och sollampor. Där blev det silent disco på kvällen. Galet kul. Man fick hörlurar på sig. Och så kunde man ändra i tre olika lägen och lyssna på olika låtar/musik. Hörlurarna lös i olika färger beroende på vilken musik du valt. Alla sjöng rakt ut. Dansade i olika takter eftersom man lyssnade på olika låtar. Så kul att bara kolla på men även att ha lurarna på själv. Skrattade så jag höll på att kissa på mig ibland. Och så skönt att bara dansa loss i sin egna lilla bubbla med lurarna på. Visst såg man lite fånig ut. Men spela roll. Det var ju lika för alla som var där. 

Vi dansade långt in på natta. Både på silent disco och det vanliga. Vi stängde stället kan man sä. 

Idag var det en soft dag på båten. Soft häng med musikquiz. Lunch. Båten var tillbaka i Stockholm vid 14. 

Det var en dryg resa hem. Trötta. Jag var helt slut. Sen började jag känna mig orolig och uppstressad. Operation i morgon. Nu är verkligheten ikapp igen. 

Men jag är tacksam för denna helg med härliga vänner. Tack för att ni får mig att skratta och må bra. Tack för att ni får mig att känna livet i mig. 

Nu ska jag försöka sova. Wish me luck imorgon. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar