Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 11 oktober 2018

Höstdag

Tog en rejäl sovmorgon. Åt frukost när det egentligen var lunchdags. Har inte haft nån feber idag. Dock inte tagit tempen iof sig men har inte känt mig febrig. Har däremot haft väldigt ont i örat och hela området runt om. På en skala 1-10 så 7 innan värktabletten började hjälpa. Börjar bli rejält spänd och öm i nacken också. Borde kanske ringt läkaren men...orkar inte. 

Jag hämtade lilla Malva på förskolan idag. Vi gick till affären och köpte oss en glass. Otroligt fint väder idag. En härlig höstdag. När vi satt ute i trädgården och åt mellis var det riktigt varmt ute. 

Fullt ös när lilla Malva är här. Vi hinner knappt leka klart med en sak förrän det ska göras något annat. Leka i lekstugan, gunga, leka med Pippifigurer, åka buss, pärla...man hinner mycket på ett par timmar. Men jag älskar det. Hon är en fantastisk liten tjej och det är väldigt mysig och roligt att hänga med henne. 

Lilla trollungen börjar bli stor nu. Hon är utan blöja. Så himla duktig. Är imponerad över hur snabbt och lätt det har gått. 

-Toppen, som Malva själv säger. 


Jag vet att jag har sagt det innan, men barnbarn ,vilken gåva det är. 

Idag läste jag även på nätet att om man passar sina barnbarn så lever man längre. 




Imorgon är det fredag...igen. Fattar inte vad som händer med veckorna. Får panik när jag redan nu ser reklam om julpynt mm. Jul? Det var ju nyss sommar?! Gaaaah! 

Nu ska jag ha en date med John Blund. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar